< Terug

Freelance Community Managers

Bel ons voor de perfecte community manager voor jouw organisatie!

Community management is tegenwoordig onontbeerlijk voor een professionele organisatie. En wordt uitgevoerd door zogenaamde (freelance) Community Managers of Social Media Managers. Zij creëren en onderhouden een betrokken groep mensen rondom jouw bedrijf of organisatie. Dat kunnen volgers op Twitter, likers op Facebook, maar ook werknemers en klanten zijn. Community managers brengen en houden je in beeld en kunnen een positieve uitstraling rondom jouw naam opbouwen.

Alle soorten Community Managers

Ieder bedrijf en iedere organisatie vraagt om een ander soort community manager. Bij een klein bedrijf is het bijvoorbeeld gemakkelijker persoonlijk contact te onderhouden met werknemers, terwijl bij een groot bedrijf eerder banden moeten worden gelegd tussen verschillende afdelingen. Wij zoeken voor jou een freelance community manager die bij jouw bedrijf of organisatie past. Neem meteen contact op met ons.

Online marketing van jouw community

Om ervoor te zorgen dat mensen buiten jouw bedrijf of organisatie actief betrokken blijven, is het gemakkelijk ze naar een online platform toe te trekken. Hiervoor kan gebruik worden gemaakt van platformen die al beschikbaar zijn, zoals Facebook of Yammer, maar het is ook mogelijk een eigen platform te laten bouwen. Mensen naar je platform toelokken doe je door het zichtbaar te maken. De meest efficiënte manier is een combinatie van social media marketing (verspreiden en adverteren op social media netwerken) en het gebruik van Google Adwords. Onze Community Managers weten hoe dit werkt.

Activiteit stimuleren en behouden

Nadat er een community is opgebouwd, komt de volgende lastige taak: activiteit stimuleren en behouden. Een community is niets zonder levendigheid, zonder content. Het gaat erom dat je zelf content plaatst, maar ook conversaties en discussies aanwakkert. Het geeft een positief effect om te reageren op posts van jouw actieve gebruikers, omdat zij dan weten dat ze gezien en gewaardeerd worden. Corrigeren wanneer een conversatie uit de hand dreigt te lopen mag, maar zorg ervoor dat je altijd de postieve flow behoudt. Content creatie en stimulatie van activiteit kun je dan met een gerust hart over laten aan onze freelance community managers. Door middel van verschillende tools en kennis creëren zij in nauwe samenwerking met jou en jouw organisatie content voor jouw community.

Het blijft niet bij een platform

Een platform is een eerste stap, maar sterk online community management vraagt om meer. Community management wordt doorgevoerd in veel meer aspecten van jouw organisatie. Om een zo groot mogelijke groep te bereiken, is het goed om op meer dan één plek vindbaar te zijn. Denk hierbij aan tweets, waarin je linkt naar jouw weblog, platform of website, maar ook aan het versturen van nieuwsbrieven (e-mailmarketing) of het maken van YouTube video’s waarin jouw werknemers vertellen over wat zij betekenen voor jouw bedrijf of organisatie.

Omdat the valley op dit moment hard groeit hebben wij regelmatig mensen nodig. Freelancefirm heeft altijd veel kandidaten voor ons om uit te kiezen.

Renske Oele - the valley

Vergeet jouw interne organisatie niet!

Vaak hebben ook werknemers behoefte aan een (online) community. Het scheelt een hoop e-mails, omdat vanuit een centrale plek een mededeling kan worden gedaan waarop direct gereageerd kan worden. Denk hierbij ook aan het centraal delen van bestanden: hoe vaak komt het wel niet voor dat in een e-mail de bijlage of een ontvanger vergeten wordt? Daarnaast is een online community voor jouw werknemers een gemakkelijke manier om met elkaar in contact te blijven, wat niet alleen leidt tot efficiënt werken, maar ook de werksfeer bevordert. Een dergelijke interne community kan gemakkelijk alleen toegankelijk gemaakt worden voor mensen binnen jouw bedrijf en organisatie, en kan dus gesloten blijven voor de buitenwereld. Niet meer treuzelen, bel ons!