< Terug

Conversie specialist

Een conversie specialist richt zich op de online performance van een website. Veel websites zijn tegenwoordig vooral gericht op de uitstraling en de interactie met de gebruiker. De conversiespecialist kijkt echter een stapje verder. Waar haakt de gebruiker af, waar is het bouncepercentage het hoogst en belangrijk: waar valt de meeste en grootste winst te behalen? Door middel van analytische programma’s zoals Google Analytics, kan de conversie specialist deze vragen beantwoorden.

Niet puur gericht op conversies

Waar de gedachte vaak blijft hangen op het halen van conversies en sales, is een conversie specialist ook gericht op het halen van relevant verkeer naar de website. Zo wordt een conversie specialist vaak ingezet op het gebied van affiliation en SEA. Google Adwords, Display en Social zijn dan ook enkele voorbeelden waar een conversie specialist ervaring mee heeft.

Conversie optimalisatie

Een conversie specialist is echter vooral en voornamelijk gericht op het behalen van een hoge conversieratio op de website. Er zijn meerdere punten waar de Conversie specialist zich non-stop mee bezig houdt. Door de gebruiker zo goed mogelijk te informeren over de unieke punten van de desbetreffende website of webshop, kan een conversie specialist het product zo goed mogelijk aanbieden en dus verkopen. Een aantal van deze conversietips zijn bijvoorbeeld het juist vermelden van Unique Selling Points, zoals de levertijden, de verzendkosten of het retourproces. Dit zijn slechts enkele voorbeelden waar een conversie specialist zich mee bezig houdt.

Omdat the valley op dit moment hard groeit hebben wij regelmatig mensen nodig. Freelancefirm heeft altijd veel kandidaten voor ons om uit te kiezen.

Renske Oele - the valley

Testing

Een groot gedeelte van zijn of haar tijd, zal de conversie specialist zich bezig houden met A/B testen en Multivariatie testen. Kleine testcases, zoals het kleurgebruik of positionering van objecten, kunnen door middel van dit soort testen het verschil tussen een aantal procentpunten in de conversieratio verklaren. Een A/B test toont de bezoekers namelijk twee versies van dezelfde pagina en bepaald door middel van meerdere statistieken, zoals de CTR, welke variant het best presteert over een bepaalde periode. Zo kan de Conversie specialist meerdere tests afnemen en de conversieratio continue verbeteren.

Bel of mail ons vandaag nog.