< Terug

Conversie Training Incompany

— (2 dagen)

Je hebt een website of webshop. Je hebt bezoekers, maar de omzet, of het aantal gegenereerde leads valt nogal tegen. Aan het werk, aan de geïnvesteerde tijd en geld zal het toch niet liggen. Maar waar dan wel aan?

Het magische woord is conversie: we moeten van al die zoekers op onze site of shop boekers maken. In deze training leer je hoe je de zogenaamde conversieratio van jouw site kunt verhogen. Resulterend in meteen meer omzet of leads uit jouw bestaande bezoek.

Verleiden doe je zo

Je leert van kleine ingrepen tot grote veranderingen. Kijkers omzetten naar kopers. Overtuigend verleiden van jouw publiek. Hen op de juiste knoppen te laten drukken. Jouw aanbod duidelijk, aansluitend en zichtbaar tonen. Het verschil maken ten opzichte van de concurrentie. Meer verkopen, lagere uitstappercentages en een hogere basketvalue. Het kan! Je hoeft jouw organisatie alleen maar aan te melden voor deze training!

Wat leer je in de training conversie optimalisatie?

Je leert tijdens de training de oorzaken van het verschil in conversie kennen aan de hand van diverse theorieën, methodieken en conversietools. Gedurende deze eendaagse training conversie optimalisatie schrijf je stap voor stap een conversie-plan voor jouw eigen website, waarmee je de conversie van jouw website optimaliseert. Voordeel van deze praktische training conversie optimalisatie: je boekt direct meer resultaat.

De training bevat de juiste dosering theorie, interactie en praktijkopdrachten, in de vorm van conversie-evaluatie van jouw eigen website. Je leert op basis van bekende knelpunten, hoe je de conversie van jouw website verbetert. En alles op maat, gebaseerd op jouw eigen situatie.

De onderwerpen die bijvoorbeeld aan bod kunnen komen:

Verleidingsprincipes
Je leert de belangrijkste verleidingsprincipes kennen en weet hierna hoe deze effectief zijn toe te passen. Principes zoals social proof, sense of urgency of commitment. Met de belangrijkste trends en experts (als Cialdini, McGovern en Eisenberg) als inspiratie.

Koopproces
In beeld komen de fases, funnels en koperstypen. Leer jouw doelgroep écht begrijpen, wat hen beweegt en hoe zij zich bewegen.

Extra service
Gratis retouren, same day delivery en meer. Je hoort welke type services werken en welke niet. Wat bereik je ermee? Je leert met welke extra’s je jouw klant over de streep kunt trekken.

Beeld & design
Als je de verschillende design technieken kent, helpt dit je beter te formuleren wat je verwacht van jouw ontwerper en ontwikkelaar. En ook beter invloed kunt uitoefenen op het resultaat.

Copywriting
Effectieve call to actions, maar ook valkuilen en opmaak (plus opbouw) van jouw verhaal.

Content
Naast tekst ook beeld. Er is veel onderzoek bekend en de experts zetten deze op een rij. Wat werkt écht en voor welke type aanbod?

(Herhaal)aankopen stimuleren
Aan bod komen onder andere pricing strategie, de “alleen vandaag” type acties, maar ook het verhogen van de basketvalue. Soms kun je met kleine nuances, grote resultaten boeken.

Checkout proces en formulieren
In dit onderdeel worden veel voorbeelden doorgenomen. Van welke sites online kun je leren en waarom. Alles op dezelfde pagina en scrollen of toch niet?

Op-maat training

Maar natuurlijk is jouw situatie weer net iets anders dan de rest: je hebt een specifieke doelgroep, een afwijkend product met specifieke kenmerken en een sales- of lead-cycle die weer net anders is. Daarom is het beter om een training op-maat te nemen die hier specifiek op in gaat, dan een generieke training.

De trainer Eddy Boeve

Eddy Boeve in een bekend conversie-specialist en helpt organisaties hun online presence effectief te verbeteren, o.a. door de psychologie van de consument in de digitale wereld te doorgronden en toe te passen online. Eddy doet dat net zo graag voor profit als not-for-profit. Zo hebben onder andere organisaties als KPN, Marktplaats, 113Online, Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT), MKB Servicedesk, TUI, Bouwman GGZ en Damen Shipyards Group zijn hulp ingeschakeld om een betere online speler te worden.

Als conversiespecialist helpt hij niet alleen organisaties om hun effectiviteit meteen te verbeteren, maar traint hij ook online afdelingen om structureel usability-verbetering, conversieoptimalisatie en A/B-testen in de organisatie in te zetten.

Maar hij is zijn 20-jarige basis van interaction designer niet vergeten, en traint met veel enthousiasme tal van organisaties om beter bruikbare software producten te kunnen ontwikkelen, die beter aansluiten bij de wensen van hun gebruikers.

De voordelen van een incompany conversie training

Het grootste voordeel om deze training incompany te organiseren is niet alleen de lagere investering. Maar vooral omdat we in de conversie training specifiek op uw organisatieproblematiek kunnen ingaan. Het vertalen van generieke conversie-optimalisatieprincipes naar de praktijk is namelijk het moeilijkst, en ondersteuning daarin levert snellere en betere resultaten op. En daar houden wij van: return on investment!

Voor wie is deze conversie optimalisatie training?

Conversie-optimalisatie gaat om het samenspel van techniek, marketing, sales, interactie-ontwerp, analyse, grafisch ontwerp, redactie / copy en creativiteit. Deze training is dan ook uitermate geschikt voor samengestelde groepen, zoals marketeers, sales, ontwerpers, redacteuren, webanalisten, et cetera. Je hebt algemene kennis van online marketing, maar een specialist hoeft niet. Op basis van een intake wordt het niveau van de conversie-ratio optimalisatie training van geval tot geval bijgesteld.

Praktische informatie over de training

Dagen: De training wordt gegeven gedurende één volledige dag. Wil je langer of korter, bel dan even.
Groep: De training wordt incompany gegeven aan teams (tot 8 personen). Neem even contact op wanneer de groep groter is.
Datum: In overleg.
Locatie: Liefst bij jou in een ruimte binnen jouw organisatie. We hebben alleen een beamer en internet nodig.
Als dat niet kan, zoeken wij samen naar een geschikte locatie!
Prijs: Neem contact op voor onze scherpe incompany tarieven.

Aanmelden voor de conversietraining

De conversie trainingen zijn erg populair, dus wees er snel bij, zodat ook jij snel kunt profiteren van een hogere conversie! Mail of bel ons om jouw wensen door te geven of om nog vragen te stellen.